نقدی بر حوادث دلخراش و ناامینی ها ی موجود شهرستان جوین !!! مقصر کیست وعلت افزایش ناامنی ها چیست ؟؟؟!
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

روزی روزگاری مردم ، درکنار هم خوش می زیستند ، اینگونه امکانات فراهم نبود ، شاید یک رادیو قراضه درکنار دکان حجی رییس همه بزرگان را درکنار خود جمع می کرد و اخبار واطلاعات شادمانی و اهنگ های شاد ، زائقه شیرینی بود که به خانه ها برده می شد !!!

هراز چند گاهی دربعضی از روستاها شاهد درگیری و بعضا خونین هم بود یم ،ولی وفور این همه حادثه وزورگیری و باج خواهی ِ، ظلم و ستم و تهمت وافترا و اخاذی و رشوه خواری ، می تواند علت هایی داشته باشد !!؟



مهمترین علت ها به نظر نویسنده این مطلب ممکن است باشد، بی کاری مفرط ، کاستی مهرومحبت درخانواده ها ، رنج وغم ناشی از مسائل معیشتی و اقتصادی خانواده ها ، گرانی استخوان سوز، چشم وهم چشمی و صدها علت دیگر باشد .
علاوه براین مسائل مدتی است که جرم وجنایت وضرب وشتم به شدت افزایش پیدا کرده ، به نقل از تعدادی از شهروندان ممکن است ، نگاه مساوی به مجرم و مظلوم و اختلاط در برداشت از این دو  واژه ، و ناکامی مضروبین و مغضوبین ازرسیدن به نقطه مورد انتظار یعنی همان برخورد با ظالم و حمایت از مظلوم یکی دیگر از علت ها باشد که می تواند این مشکل حل وفصل شود تا ، زمانی که فردی مورد ظلم واقع شد وبه حریم قانون امد وددرخواست کمک کرد حمایت نشود وازطرفی با خاطیان و زورگویان وستم پیشگان پرطمطراق برخورد نکرد وهردورا از یک روزنه نگاه کرد ، مشکل حل نخواهد شد !  طبیعی است که  مظلوم  ناکام از قانون ، برای رسیدن به حق خو د، دست به هرکاری بزند وشاید این کار یک قتل باشد ویا یک جنایت !!!! تعدد جرم وجنایت  نیاز به کارکاشناسی درشهرستان جوین دارد وتا زمانی که کارشناسی برمبنای موددت های ساختگی باشد ، ره به جایی نخواهد برد..نمی دانم چگونه بگویم که خطرناک نشود !!
به هرحال ، اینجانب به عنوان کسی که دقیقا بر نقاط اسیب پذیر مشرف هستم ویقین دارم که نوع نگاه به این مقوله ها می تواند ، خیلی از مسائل ومعادلات بغرنج را فیصله وختم به خیرنماید !!!
هرچند که گفتن همین مقدار هم ای کاش خطرناک نبود ومی شد ، که نقد واضح تر نمود تا واقعا شهرستانی بدون جرمی که ممکن نیست بلکه کم جرم  داشته باشیم ، ولی خراب کردن افرادیکه  برای مرز وبومشان دل می سوزانند ، یک مرام زشت بوده تا اینکه ، درنبود یک  نقد مصفانه ودرست اینگونه شاهد جنایت و وفور خیانت باشیم !!!

چاپلوسی ، کرسی نشین های محلی وکسانی که روابطی داشته ودارند !!! و ارائه اطلاعات اشتباه به تصمیم گیران نااشنای غیربومی نیز دردی است که می تواند ریشه در افزایش اینگونه مسائل داشته باشد ، چون دراین صورت سیاه ، سفید وسفید سیاه وقرمز و...به نظر می اید و مسئولین هم درتشخیص به شک وتردید افتاده وگاه اشتباه می کنند وهمین مقداراشتباه یک مسئول ، می تواند سرچشمه خیلی ازمسائل باشد !

ای کاش که چاپلوسی  جایی نداشت ، حقیقت مکانی امن داشت ، تهمت رنگی نداشت ، ودلسوز حرمتی می داشت ....مسئول صعه صدری می داشت وحلمی الهی ، انکارنبود و قبول واقعیت یک فریضه ، سود الهی می شد و این دنیای کوچک سودای خیانت نمی شد !!ای کاش ظالم پارتی نداشت وکت شلوار پوشهای ریش دار، درخدعه فریب دیگران از حضرت عباس و خون مطهرشهدا ء و تجدید وضو واینگونه خام فرمایی ها استفاده نمی کردند !! وای کاش وای کاش های دیگری که درجوین بسیاراست و درد ، اندوهناک ....




:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: